1. İmanı yok sayar: Panteizm, Tanrı'nın bireysel bir varlık olmadığını iddia eder ve dolayısıyla bir kişisel Tanrı imanını reddeder. Bu nedenle, bazı eleştirmenler, panteizmin, dindarlık, dua etmek ve Tanrı'ya ibadet etmek gibi geleneksel dini uygulamaları baltalayıp, göz ardı ettiğini söylerler.
2. İnsanı yok sayar: Panteizm, Tanrı'yla bir olduğumuzu iddia ettiği için, bazı eleştirmenler, panteizmin insanın benzersiz doğası, özgür iradesi ve özdeğerlerinin bulunmamasına neden olabileceğini düşünürler. Bu nedenle, insanın Tanrısı'na uyumlu hale getirilerek, bir tür insanlığın kaybolduğu ve özgünlüğünün tehlikeye girdiği iddia edilir.
3. Doğayı nesneleştirir: Panteizm, evreni Tanrı'nın kendisi olduğunu iddia eder ve diğer canlıları, doğayı ve evreni Tanrı'nın bir parçası olarak görür. Bu nedenle, bazı eleştirmenler, panteizmin doğayı basitçe bir nesne olarak algıladığını ve doğanın kendi değerlerine saygının azaldığını düşünürler.
4. Felsefi tutarsızlık: Panteizm, Tanrı'nın her şeyi, evreni ve canlıları içinde barındıran "her şey" olduğunu iddia eder. Bununla birlikte, bazı eleştirmenler bir varlık olarak Tanrı'nın, tüm evreni ve canlılarını içerebileceğini belirterek, bu felsefi argümanın tutarsız olduğunu ileri sürmektedirler.
5. Teodise sorununu açıklamaz: Panteizm, evrenin ve insanlığın acı çekmesinin Tanrı'nın bir parçası olduğunu savunur. Ancak, bu felsefi argüman, birçok insanın Tanrı'ya olan inancını etkileyen teodise sorununu açıklamaz. Teodise sorunu, Tanrı'nın evrenin ve insanlığın kötüye kullanılmasına nasıl müdahale etmediği veya bunun Tanrı'nın varlığına nasıl sığdığıdır.
2. İnsanı yok sayar: Panteizm, Tanrı'yla bir olduğumuzu iddia ettiği için, bazı eleştirmenler, panteizmin insanın benzersiz doğası, özgür iradesi ve özdeğerlerinin bulunmamasına neden olabileceğini düşünürler. Bu nedenle, insanın Tanrısı'na uyumlu hale getirilerek, bir tür insanlığın kaybolduğu ve özgünlüğünün tehlikeye girdiği iddia edilir.
3. Doğayı nesneleştirir: Panteizm, evreni Tanrı'nın kendisi olduğunu iddia eder ve diğer canlıları, doğayı ve evreni Tanrı'nın bir parçası olarak görür. Bu nedenle, bazı eleştirmenler, panteizmin doğayı basitçe bir nesne olarak algıladığını ve doğanın kendi değerlerine saygının azaldığını düşünürler.
4. Felsefi tutarsızlık: Panteizm, Tanrı'nın her şeyi, evreni ve canlıları içinde barındıran "her şey" olduğunu iddia eder. Bununla birlikte, bazı eleştirmenler bir varlık olarak Tanrı'nın, tüm evreni ve canlılarını içerebileceğini belirterek, bu felsefi argümanın tutarsız olduğunu ileri sürmektedirler.
5. Teodise sorununu açıklamaz: Panteizm, evrenin ve insanlığın acı çekmesinin Tanrı'nın bir parçası olduğunu savunur. Ancak, bu felsefi argüman, birçok insanın Tanrı'ya olan inancını etkileyen teodise sorununu açıklamaz. Teodise sorunu, Tanrı'nın evrenin ve insanlığın kötüye kullanılmasına nasıl müdahale etmediği veya bunun Tanrı'nın varlığına nasıl sığdığıdır.