Nesneye yönelik programlama, denetim ve verilerin nesneler olarak düzenlendiği bir programlama paradigmasıdır. Bu, programlama kodunun anlamlı şekilde organize edilmesine ve daha kolay anlaşılmasına olanak tanır. Nesne yönelimli programlama (OOP) yaklaşımı, tasarım ve geliştirme sürecinde programcıların çok sayıda kod yazmalarına gerek kalmadan kodu yeniden kullanmalarına olanak tanıyan bir yapı sunar.
OOP, nesne nedir ve nesneler nasıl oluşturulur ile başlar. Örneğin, bir araba nesnesi bir marka, model, hız, yakıt türü vb. özelliklere sahip olabilir. Bu özelliklerin yanı sıra araba nesnesinin başlatılması, hızlanması, yavaşlaması, durması, vb. gibi eylem işlevleri vardır. Nesne tabanlı programlama dillerinde, bu nitelikler özellikleri ve eylemler işlevleri olarak sınıfların içinde tanımlanır.
OOP'deki sınıflar, genellikle bir veritabanında saklanan değerlerle ve nesnelerle çalışır. Sınıflar, nesnelere özellikler ve eylemler bileşenleri olarak davranış ekleyerek geliştirilebilir. Bu yöntemle yazılım, karmaşık değil, daha anlaşılır hale getirilir. Nesne yönelimli programlama, yazılım projelerinin daha kolay bir şekilde sürdürülmesine ve geliştirilmesine olanak tanır.
OOP, nesne nedir ve nesneler nasıl oluşturulur ile başlar. Örneğin, bir araba nesnesi bir marka, model, hız, yakıt türü vb. özelliklere sahip olabilir. Bu özelliklerin yanı sıra araba nesnesinin başlatılması, hızlanması, yavaşlaması, durması, vb. gibi eylem işlevleri vardır. Nesne tabanlı programlama dillerinde, bu nitelikler özellikleri ve eylemler işlevleri olarak sınıfların içinde tanımlanır.
OOP'deki sınıflar, genellikle bir veritabanında saklanan değerlerle ve nesnelerle çalışır. Sınıflar, nesnelere özellikler ve eylemler bileşenleri olarak davranış ekleyerek geliştirilebilir. Bu yöntemle yazılım, karmaşık değil, daha anlaşılır hale getirilir. Nesne yönelimli programlama, yazılım projelerinin daha kolay bir şekilde sürdürülmesine ve geliştirilmesine olanak tanır.