AutoCAD Başlangıç Rehberi: Adım Adım Öğrenme

Paylaşımı Faydalı Buldunuz mu?

  • Evet

    Oy: 25 100.0%
  • Hayır

    Oy: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    25

ErSan.Net 

ErSan KaRaVeLioĞLu
Yönetici
❤️ AskPartisi.Com ❤️
21 Haz 2019
38,461
1,992,737
113
41
Yumurtalık/Adana

İtibar Puanı:

AutoCAD Başlangıç Rehberi: Adım Adım Öğrenme​

AutoCAD, mühendisler, mimarlar ve tasarımcılar tarafından kullanılan güçlü bir bilgisayar destekli tasarım (CAD) yazılımıdır. Bu başlangıç rehberi, AutoCAD'i adım adım öğrenmek isteyenler için temel bilgileri ve uygulamaları kapsar. AutoCAD'in temellerini, araçlarını ve işlevlerini detaylı bir şekilde inceleyerek projelerinizde daha profesyonel sonuçlar elde etmenize yardımcı olacaktır.

1. AutoCAD'e Giriş​

AutoCAD Nedir?
  • Tanım: AutoCAD, Autodesk tarafından geliştirilen ve 2D ile 3D tasarımlar oluşturmak için kullanılan bir CAD yazılımıdır.
  • Kullanım Alanları: AutoCAD, bina tasarımı, mekanik parçalar, elektrik devreleri, peyzaj tasarımı ve daha birçok alanda kullanılır.
AutoCAD'i Kurma ve Başlatma:
  • Yükleme: AutoCAD'i Autodesk'in resmi web sitesinden indirin ve yükleme talimatlarını izleyin.
  • Başlatma: AutoCAD'i başlatmak için masaüstü simgesine çift tıklayın veya Başlat menüsünden programı seçin.

2. AutoCAD Arayüzü​

Kullanıcı Arayüzü:
  • Ribbon: AutoCAD'in üst kısmında bulunan araç çubuğudur. Komutlar ve araçlar sekmelere ayrılmıştır.
  • Komut Satırı: Ekranın alt kısmında bulunan ve komutların girildiği bölümdür. Komutları buraya yazarak hızlıca işlemler yapabilirsiniz.
  • Çizim Alanı: Tasarımlarınızı oluşturduğunuz ana çalışma alanıdır.
  • Paletler: Özellikler, katmanlar ve bloklar gibi çeşitli araç ve ayarlara erişim sağlayan yan panellerdir.
Temel Komutlar:
  • Line (Çizgi): Düz çizgiler çizmek için kullanılır. Komut satırına "LINE" yazarak veya ribbon'dan Line aracını seçerek kullanılabilir.
  • Circle (Daire): Daireler çizmek için kullanılır. Komut satırına "CIRCLE" yazarak veya ribbon'dan Circle aracını seçerek kullanılabilir.
  • Rectangle (Dikdörtgen): Dikdörtgenler çizmek için kullanılır. Komut satırına "RECTANGLE" yazarak veya ribbon'dan Rectangle aracını seçerek kullanılabilir.
  • Move (Taşı): Nesneleri taşımak için kullanılır. Komut satırına "MOVE" yazarak veya ribbon'dan Move aracını seçerek kullanılabilir.

3. 2D Çizim ve Düzenleme​

2D Çizim Araçları:
  • Polyline (Poliçizgi): Birden fazla düz ve eğri segment içeren çizgiler çizmek için kullanılır. Komut satırına "PLINE" yazarak veya ribbon'dan Polyline aracını seçerek kullanılabilir.
  • Arc (Yay): Yaylar çizmek için kullanılır. Komut satırına "ARC" yazarak veya ribbon'dan Arc aracını seçerek kullanılabilir.
  • Ellipse (Elips): Elipsler çizmek için kullanılır. Komut satırına "ELLIPSE" yazarak veya ribbon'dan Ellipse aracını seçerek kullanılabilir.
Düzenleme Araçları:
  • Trim (Kırp): Belirli nesneleri kesmek veya kırpmak için kullanılır. Komut satırına "TRIM" yazarak veya ribbon'dan Trim aracını seçerek kullanılabilir.
  • Extend (Uzatma): Nesneleri belirli sınırlarla uzatmak için kullanılır. Komut satırına "EXTEND" yazarak veya ribbon'dan Extend aracını seçerek kullanılabilir.
  • Offset (Ofset): Nesneleri belirli bir mesafe boyunca kopyalayarak paralel çizgiler oluşturmak için kullanılır. Komut satırına "OFFSET" yazarak veya ribbon'dan Offset aracını seçerek kullanılabilir.
  • Mirror (Aynalama): Nesneleri belirli bir eksen etrafında aynalamak için kullanılır. Komut satırına "MIRROR" yazarak veya ribbon'dan Mirror aracını seçerek kullanılabilir.

4. Katmanlar ve Bloklar​

Katman Yönetimi:
  • Katman Oluşturma: Katmanları yönetmek ve düzenlemek için "Layer Properties" paletini kullanın. Yeni bir katman oluşturmak için "New Layer" simgesine tıklayın.
  • Katman Özellikleri: Katmanların renklerini, çizgi tiplerini ve kalınlıklarını ayarlayarak düzenlemelerinizi daha organize hale getirin.
Bloklar ve Dinamik Bloklar:
  • Blok Oluşturma: Tekrar kullanılabilir nesneleri oluşturmak için blokları kullanın. Bir nesneyi blok olarak tanımlamak için "Block" komutunu kullanın.
  • Dinamik Bloklar: Dinamik bloklar, değişken özelliklere sahip bloklardır. "Block Editor" aracını kullanarak dinamik blokları düzenleyin ve parametreler ekleyin.

5. Ölçülendirme ve Notlar​

Ölçülendirme Araçları:
  • Dimension (Ölçülendirme): Nesnelerin boyutlarını ölçmek ve göstermek için ölçülendirme araçlarını kullanın. Komut satırına "DIM" yazarak veya ribbon'dan Dimension aracını seçerek kullanılabilir.
  • Leader (Lider Çizgi): Açıklama metinlerini göstermek için lider çizgilerini kullanın. Komut satırına "LEADER" yazarak veya ribbon'dan Leader aracını seçerek kullanılabilir.
Not Ekleme:
  • Text (Metin): Çizimlerinize metin eklemek için Text aracını kullanın. Komut satırına "TEXT" yazarak veya ribbon'dan Text aracını seçerek kullanılabilir.
  • Multiline Text (Çok Satırlı Metin): Daha uzun metin blokları eklemek için Multiline Text aracını kullanın. Komut satırına "MTEXT" yazarak veya ribbon'dan Multiline Text aracını seçerek kullanılabilir.

6. 3D Modelleme​

3D Modelleme Araçları:
  • Extrude (Çıkartma): 2D nesneleri belirli bir mesafe boyunca çıkararak 3D nesneler oluşturmak için kullanılır. Komut satırına "EXTRUDE" yazarak veya ribbon'dan Extrude aracını seçerek kullanılabilir.
  • Revolve (Döndürme): 2D nesneleri belirli bir eksen etrafında döndürerek 3D nesneler oluşturmak için kullanılır. Komut satırına "REVOLVE" yazarak veya ribbon'dan Revolve aracını seçerek kullanılabilir.
  • Sweep (Süpürme): Bir profil çizgisini belirli bir yol boyunca süpürerek 3D nesneler oluşturmak için kullanılır. Komut satırına "SWEEP" yazarak veya ribbon'dan Sweep aracını seçerek kullanılabilir.
  • Loft (Loftlama): Birden fazla profil arasında geçiş yaparak karmaşık 3D şekiller oluşturmak için kullanılır. Komut satırına "LOFT" yazarak veya ribbon'dan Loft aracını seçerek kullanılabilir.
3D Düzenleme Araçları:
  • Union (Birleştirme): Birden fazla 3D nesneyi tek bir nesne olarak birleştirmek için kullanılır. Komut satırına "UNION" yazarak veya ribbon'dan Union aracını seçerek kullanılabilir.
  • Subtract (Çıkarma): Bir 3D nesneyi başka bir 3D nesneden çıkarmak için kullanılır. Komut satırına "SUBTRACT" yazarak veya ribbon'dan Subtract aracını seçerek kullanılabilir.
  • Intersect (Kesişim): İki 3D nesnenin kesişim alanını oluşturmak için kullanılır. Komut satırına "INTERSECT" yazarak veya ribbon'dan Intersect aracını seçerek kullanılabilir.

7. Dosya Kaydetme ve Paylaşma​

Çizim Dosyasını Kaydetme:
  • Kaydetme: Çiziminizi kaydetmek için "File" > "Save" yolunu izleyin. Dosya formatı olarak DWG veya DXF seçebilirsiniz.
  • Farklı Kaydetme: Çiziminizi farklı bir formatta kaydetmek için "File" > "Save As" yolunu izleyin ve uygun formatı seçin.
Çizim Dosyasını Paylaşma:
  • PDF Olarak Kaydetme: Çiziminizi PDF formatında kaydetmek ve paylaşmak için "File" > "Export" > "PDF" yolunu izleyin.
  • Baskı: Çiziminizi yazdırmak için "File" > "Plot" yolunu izleyin ve baskı ayarlarını yaparak çiziminizi yazdırın.

Sonuç​

AutoCAD, tasarım ve mühendislik projelerinde güçlü ve esnek bir araçtır. Bu rehberdeki adımları ve teknikleri kullanarak, AutoCAD'i etkili bir şekilde öğrenebilir ve profesyonel sonuçlar elde edebilirsiniz. 2D ve 3D çizim araçları, katmanlar, bloklar, ölçülendirme ve notlar gibi konulara dikkat ederek, projelerinizi daha organize ve verimli bir şekilde tamamlayabilirsiniz. AutoCAD'in geniş araç yelpazesi ve esnek çalışma ortamı sayesinde, yaratıcı süreçlerinizi daha verimli hale getirebilir ve projelerinizi üst seviyeye taşıyabilirsiniz.
 

Benzer konular

Geri
Üst Alt